Evolution of Mazda 2
Ford Festiva (1986-1991)
1986 ကနေ 1991 ခုနှစ်အထိ Ford Festiva အနေနဲ့ထုတ်လုပ်ခဲ့ပါတယ် (ထိုအချိန်က Mazda နဲ့ Ford က Partnership များဖြစ်ပါတယ်)။ Ford Festiva ကို Mazda ကဒီဇိုင်းဆွဲပြီး Kia ကထုတ်ထုပ်ပေးခဲ့ပေမယ့် Ford Brand အောက်မှာသာရောင်းချခဲ့ပါတယ်။
1987
ကနေ 1991 ခုနှစ်အထိ ဥရောပနဲ့သြစတေးလျှဈေးကွက်တွေမှာ Mazda 121 အနေနဲ့လည်းကောင်း၊
မြောက်အမေရိကနှင့်ကျန်ဈေးကွက်တွေမှာတော့ Ford Festiva နာမည်နဲ့ Kia Motors ကနေတပ်ဆင်ထုပ်လုပ်ပေးခဲ့ပါတယ်။ အကျိုးခံစားခွင့်အနေနဲ့
Ford Festiva ကို
Kia Pride နာမည်နဲ့
2000 ခုနှစ်ထိထုတ်လုပ်ရောင်းချခွင့်ရရှိခဲ့ပါတယ်။
Kia Pride ဆိုတာအခြားတော့မဟုတ်ပါဘူး မြန်မာပြည်မှာ လူကြိုက်များတဲ့ Kia Rio ရဲ့ Precessor ဘဲဖြစ်ပါတယ်။ နောက်ထပ်မြန်မာပြည်မှာလူကြိုက်များတဲ့ Hyundai Accent ကလည်း Kia Rio နဲ့ Shared Platform တွေဘဲဖြစ်ပါတယ်။ Hyundai နဲ့ Kia နှစ်ခုလုံးကလည်း Hyundai Motor Group အောက်ကညီအစ်ကို Brand တွေပါ။
Autozam Revue (1991-1998)
1991 ကနေ 1998 ခုနှစ်အထိ Autozam Revue ဆိုပြီးထုတ်လုပ်ခဲ့ပါတယ်။ (Autozam ဆိုတာကတော့ Small call (Kei Car) လေးတွေထုတ်လုပ်တဲ့ Mazda ရဲ့ Sub brand တစ်ခုဖြစ်ပြီးအများစုမှာ Suzuki နှင့် Rebadged လုပ်ပြီးပူးပေါင်းထုတ်လုပ်တာဖြစ်ပါတယ်။ 1998 ခုနှစ်မှာတော့ Autozam Brand ကိုရပ်ဆိုင်းခဲ့ပါတယ်။
Rebadged လုပ်တယ်ဆိုတာကတော့ ကားတွေထုတ်လုပ်ရာမှာကုန်ကျစရိတ်သက်သာအောင် Brand တွေအချင်းချင်း Design တွေအတူတူသုံးတယ်၊ Platform တွေ Sharing လုပ်တယ်၊ R&D တွေအတူတူလုပ်ပြီး မတူညီတဲ့ Brand နှစ်ခုရဲ့ သီးခြားမော်ဒယ်တွေအနေနဲ့ မတူတဲ့ဈေးကွက်တွေမှာရောင်းချကြတာပါ။ တခါတလေဈေးကွက်တစ်ခုတည်းမှာ ပြိုင်ရောင်းတာတွေလည်းရှိပါတယ်။
Mazda Familiar Van & Nissan AD Van
ဥပမာ Mazda Familia Van နဲ့ Nissan AD Van. 2018 ခုနှစ်မှာတော့ Mazda Familia Van ကို Toyota Probox နဲ့ rebadged ပြောင်းလုပ်ခဲ့ပါတယ်။
Mazda Demio / Mazda 121 (1996-2002)
Mazda Demio
/ Mazda 2 (2002-2007)
2002 ခုနှစ်မှာ ဂျပန်ပြည်တွင်းဈေးကွက်မှာ Mazda Demio second Generation အနေနဲ့ထွက်ရှိလာပြီး ဂျပန်ပြင်ပနိုင်ငံတွေမှာတော့ Mazda 121 ကနေ Mazda 2 လို့ပြောင်းလဲခဲ့ပါတယ်။ JDM မှာတော့ Demio လို့သာဆက်လက်ခေါ်ဆိုခဲ့ပါတယ်။
Ford Fiester အနေဖြင့်လည်း 2002 ကနေ 2008 ခုနှစ်အထိအချို့နိုင်ငံတွေမှာရောင်းချခဲ့ပါတယ်။
Mazda Demio
/ Mazda 2 (2007-2014)
Mazda Demio က 2014 ခုနှစ်မှာ Japan Car of the year ဆုကိုရရှိခဲ့ပါတယ်။
Mazda 2 Fourth Generation (2014-Present)
လက်ရှိထုတ်လုပ်နေဆဲဖြစ်တဲ့ ဒီ Generation မှာတော့အရင် Generation နဲ့ဘာမှမဆိုင်တော့ပါဘူး။ စတုတ္ထမျိုးဆက် Mazda 2 ကိုမက္ကဆီကိုမှာထုတ်လုပ်ပေမယ့် မြောက်အမေရိဈေးကွက်မှာ ဆက်လက်ရောင်းချခြင်းမရှိတော့ပါဘူး။
2020 မှာတော့ Facelift အပြောင်းအလဲလုပ်ခဲ့ပါတယ်။ June 2020 မှာတော့ Mazda 2 ကိုအခြေခံထားတဲ့ Yaris များကို 2020 ပြီးရင် US ဈေးကွက်သို့တင်ပို့မှုရပ်ဆိုင်းတော့မည်ဖြစ်ကြောင်း ကြေညာခဲ့ပါတယ်။
မြန်မာနိုင်ငံမှာလည်း
2013 ခုနှစ်လောက်က Mazda Showroom ဖွင့်ခဲ့ပြီး Mazda Brand New car များကိုရောင်းချလျှက်ရှိပါတယ်။ Mazda 2 ရဲ့ဈေးကတော့ (Grade အမြင့်ဆို)
ဒေါ်လာ ၃၀၀၀၀ ဖြစ်တာကြောင့် လက်ရှိပေါက်ဈေးနဲ့ဆို သိန်း ၄၀၀ ကျော်ပါတယ်။ (Chevy Sail ကလွဲရင်)
သူ့ Segment မှာအခြားကားတွေနဲ့ယှဉ်ရင် ဈေးကတော်တော်လေးများပေမယ့် ရုပ်ထွက်နဲ့အတွင်းခန်း
တွေကလည်းတော်တော်လေး Premium ဆန်ပါတယ်။
Founder ဂျူဂျီရိုမာဇုဒ နာမည်ကိုအစွဲပြုပြီးခေါ်ခဲ့တာဖြစ်ပါတယ်။ 2018 ခုနှစ်မှာ ကားအစီးရေ ၁.၅ သန်းကျော်ရောင်းချခဲ့ပြီး ကမ္ဘာပေါ်မှာ ၁၄ ခုမြောက်ကားထုတ်လုပ်မှုအများဆုံးဖြစ်ပါတယ်။ ထူးခြားချက်ကအစီးရေတစ်သန်းကျော်ကို မူရင်းဂျပန်နိုင်ငံမှာသာထုတ်လုပ်တာဖြစ်ပါတယ်။